Novinky stránek

 
 
muj obr
Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Tamara Váňová - Sobota, 23. říjen 2004, 13.18
 
Fórum zaměřené na nejrůznější problémy Mood-link-y by bylo možná přehlednější, kdyby ti, kdo chyby nebo potíže hlásí, napsali hned do názvu předmětu, o co vlastně jde. Stručně a výstižně mrknout. Poslouží to k lepší orientaci nejen správcové, ale i dalších účastníků, kteří by nemuseli dokola číst a hledat, zda se jejich problémy nezabýval už někdo před nimi.
 
Obrázek: Michal Šebek
Export z Portfolia/poznamek
autor Michal Šebek - Úterý, 2. listopad 2004, 01.30
 

Dobry den.

Nevim zda jsem funkci nekde prehledl nebo neni implementovana, ale velice bych privital moznost importu/exportu (zejmena exportu) z porfolia (me poznamky).
Lze provad pomoci copy-and-paste, ale jeden klik je jeden klik.

Obrázek: Admin Local
Re: Export z Portfolia/poznamek
autor Admin Local - Úterý, 2. listopad 2004, 08.18
 

To by byla velice pěkná funkce. Pokud máte čas a chuť podílet se na vylepšování systému Moodle, navštivte stránky http://moodle.org, bez jakýchkoliv závazků se registrujte nebo se přihlašte jako host a své nápady pište do fór k tomu určených - každý modul má své fórum v kurzu Using Moodle.

To se netýká připomínek a návrhů k modulu procvičování procvičování ten reklamujte tady, tam o něm nemají tušení :-}

Obrázek: Václav Jureček
Portfolio v Intermediat English
autor Václav Jureček - Sobota, 6. listopad 2004, 13.57
 
V kurzu Intermediate English se mi po kliku na portfolio otevře nové okno, všechno fajn, ale není tam žádný odkaz ani vstupní pole abych tam mohl něco zapisovat. V základním kuzu angličtina online portfolio normálně funguje, v tom  Intermedate Englisth ne. Je to nějak spojene či co? Zatím si to portfolio teda vedu v te zakladni angličtině 
muj obr
Re: Portfolio v Intermediate English
autor Tamara Váňová - Neděle, 7. listopad 2004, 18.39
 
Spojené to není, kurz PIE si vede James Thomas po svém. Nejsem si ani jista, zda to má nějak zabudované do požadavků k zápočtu. Pokud Vám to nevadí, veďte si portfolio v Základním kurzu aspoň do té doby, než se to nějak vyřeší.
Obrázek: Helena Poláčková
Re: Portfolio v Intermediat English
autor Helena Poláčková - Pátek, 3. prosinec 2004, 14.20
 

V kurzu Intermediate English to funguje tak, že si klasicky označíš celou tabulku např. pravým tlačítkem myši, dáš kopírovat, pak klikneš na ikonu "Start or edit my journal"(nebo tak nějak), tím se ti otevře nové zapisovácí okno, kam si uložíš zkopírovanou tabulku portfolia, do ní zapíšeš, co potřebuješ, a pak už jen klikneš na "Save changes". A tak to děláš pokaždé, když si vypisuješ nové portfolio.

Zdraví Hela

Obrázek: Vít Kalvoda
Zmena hesla
autor Vít Kalvoda - Úterý, 9. listopad 2004, 11.39
 
Zmena hesla se na Moodlince hleda prilis slozite. Koho by prostou logikou napadlo hledat zmenu hesla pod svym jmenem? Pristup k strance s menenim hesla by mel byt pod logicky odpovidajicim odkazem nebo by u toho jména mělo být alsespoň vysvětlení pro nás hloupější. B U-zr friendly!
Obrázek: Admin Local
Re: Zmena hesla
autor Admin Local - Úterý, 9. listopad 2004, 12.28
 
Nepřipadá mi příliš nelogické měnit heslo u profilu uživatele, na který se dostanete buď odklikem svého jména na jakékoliv stránce nebo v libovolném kurzu pod odkazem upravit profil...
muj obr
Re: Zmena hesla
autor Tamara Váňová - Úterý, 9. listopad 2004, 22.12
 

Díky, že se snažíte navrhovat změny, které by vedly k tomu, aby Moodlinka byla intuitivnější. Jsou však věci, které patří k výbavě původního LMS a pokud je budeme měnit, naběhneme si tím, že při každém upgradu budeme muset řadu věcí měnit a opravovat. Dále existují naše vlastní moduly, kterými se tento LMS snažíme po pedagogické stránce zkvalitnit. V nich samozřejmě přivítáme každý návrh, kterým se Moodlinka posune k větší přívětivosti.

Obrázek: David Rakowski
additional practise - cviceni pro tisk
autor David Rakowski - Pátek, 12. listopad 2004, 22.17
 
mam maly problem. V kurzu World builder jsem si v additional practise vygeneroval cviceni o 30 otazkach pro tisk a ulozil. Druhy den po prihlaseni jsem chtel ulozene cviceni vyplnit, ale cviceni melo tech 30 otazek serazeno jinak nez jsem si vytiskl. Neslo by to vypsat stejne serazene - hledani v 30 otazkach dost zdrzuje.

Dekuji
muj obr
Re: additional practise - cviceni pro tisk
autor Tamara Váňová - Sobota, 13. listopad 2004, 00.39
 
Pokusíme se s tím něco udělat. Nebyly ty věty třeba jen v opačném pořadí? Ale asi i tak to naštve...
Obrázek: Tereza Balabánová
Nefunkční odkazy ve cvičení
autor Tereza Balabánová - Čtvrtek, 18. listopad 2004, 18.35
 
Základní kurz angličtina on-line, poslední odkaz Cvičení na členy k vytištění. Když na konci stránky kliknu na šipku následující tak se mi místo další stránky zobrazí Error reading book chapters. Když kliknu na pokračovat, hodí mě to na úvod kurzu.
muj obr
Re: Nefunkční odkazy ve cvičení
autor Tamara Váňová - Sobota, 20. listopad 2004, 13.33
 
Jediná rada, neklikejte na šipku! Klikejte na další cvičení vpravo po kapitolách. Důvod: jsou tam sklopené (pro studenty neviditelné) další materiály, které chci zpřístupnit v pravý čas. V prvním kole čekám, že se vyřešená cvičení objeví v portfoliích nebo ve fórech, druhý krok je zobrazení klíče v modulu kniha  Cvičení na členy k vytištění. Je to ode mne moc troufalé?
Obrázek: Václav Jureček
Kalendář
autor Václav Jureček - Pátek, 19. listopad 2004, 14.02
 
Budu se ptát blbě, ale na co je ten kalendář? Vypisuje to události které se staly s kurzem který dělám, nebo to vypsiuju věci ketré jsme měl udělat já? Jedu podle osnovy kuzu PIE postupně chronolgicky podle čísel, a v tom kalendáři jsou věci které nějak logicky nezapadají do osnovy kuzu, přitom podle barevného rozlišení by se měli mého kurzu (PIE) týkát. Můžete poradit?
muj obr
Re: Kalendář
autor Tamara Váňová - Sobota, 20. listopad 2004, 13.36
 
Kalendář je experiment, já jsem ho ze svých kurzů vyhodila, protože zdržuje spouštění a vůbec je nedomyšlený. Takže pokud Vás zajímá, proč v kurzu PIE je a k čemu má vlastně sloužit, zeptejte se, nejlépe anglicky, Jamese Thomase.
Obrázek: Honza Holčapek
Pop-up windows
autor Honza Holčapek - Sobota, 20. listopad 2004, 12.28
 
It's quite disturbing to me that almost every click in moodlinka gives me another opened windows. I'd like to make choice of what I want to see in a separate window. Is it possible to customize this feature? (because for sure there are poeple who like it).
muj obr
Re: Pop-up windows
autor Tamara Váňová - Sobota, 20. listopad 2004, 13.43
 
Well, unfortunately it's the teacher who decides. If you haven't found the feature enabling you to customize it yourself, then you probably do not have the choice. I will make a point of it in one of my questionaires to establish the number of people who are bothered by this shortcoming. If there are many of them, then it might be quite sensible to send the claim to moodle.org. You can do that anytime if you wish.
Obrázek: Teresa Oggianová
Posouvání portfolia
autor Teresa Oggianová - Neděle, 21. listopad 2004, 20.09
 
Dobrý den

Když píšu v portfoliu, tak se mi dole pod tím oknem hromadí html cesta - to "span.nim". To by mi samozřejmě vůbec nevadilo, až na to, že se to nezalamuje, a tak když někdy v portfoliu někam kliknu, celé to okno se mi posune doprava, takže si ho musím lištou posouvat zase zpět na střed. Kdyby s tím šlo něco udělat, uvítala bych to, protože to občas vážně dost ruší.
muj obr
Re: Posouvání portfolia
autor Tamara Váňová - Neděle, 21. listopad 2004, 20.45
 
S portfoliem bude opravdu třeba něco co nejdřív udělat. Díky za upozornění.
Obrázek: Pavel Kozárek
Prohazovani odpovedi
autor Pavel Kozárek - Úterý, 23. listopad 2004, 16.55
 
Uvital bych drobnou zmenu, v testech "Reading Comprehension" se mi prohazuji odpovedi True a False. Jenou je True nad False, podruhe pod nim. Neslo by to udelat tak aby to bylo jednotne? Tak nejak jsem se uz preklikl jen diky tomuto.

Dalsi vyhytavka by byla, kdyby v testech "Match ..." mizely uz vybrane odpovedi z nabidky.
Obrázek: Simona Vitézová
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Simona Vitézová - Úterý, 30. listopad 2004, 09.38
 

Chtěla jsem odevzdat úkol, ale váš program mi hlásí, že je příliš velký...jde to poslat emailem?Děkuji za odpověď

S.Vitézová

muj obr
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Tamara Váňová - Úterý, 30. listopad 2004, 10.32
 
Pokud to pošlete mailem, vypadnete ze systému, takže podle mého názoru je schůdnějši zmenšit soubor (například ho uložit ve formátu prostý text) a pak s jeho velikostí žádné problémz mít nebudete.
Obrázek: Hana Čepčářová
Kapacita porfolia
autor Hana Čepčářová - Středa, 1. prosinec 2004, 12.41
 
Moje portfolio se začalo chovat divně. Ať do něj napíšu cokoliv, odmítá to od jisté hranice uložit. Je tedy nějak omezené na počet znaků? Jestli ano, jak mám tedy dál pracovat, když si nemám kam ukládat poznámky, obzvlášť když jsou tyto poznámky požadavkem k zápočtu?
muj obr
Re: Kapacita porfolia
autor Tamara Váňová - Pátek, 3. prosinec 2004, 03.28
 
Ha, tak to jsme ještě nezjistili, že Portfolio je kapacitně omezené. Podíváme se na to, zatím vydržte.
Obrázek: Jana Pěgřímová
Re: Kapacita porfolia
autor Jana Pěgřímová - Neděle, 12. prosinec 2004, 17.58
 

Řeším právě stejný problém. Texty si zpracovávám ve Wordu, abych si je mohla vytisknout a vrátit se k nim i v průběhu týdne, kdy se takřka nemám šanci na internet dostat. Proto jsem v prvních dvou týdnech kopírovala tyto poznámky i do portfolia, abych to nemusela znova celé přepisovat a teď mám problémy nejen s ukládáním portfolia, ale také s jeho formátem. To, že okýnko skáče zleva doprava, to by ani tak nevadilo-(pokud teda na něj člověk klikne, než mu zase uskočí usmívat se ), ale kompletně mi to rozházelo veškerý text, ztronásobilo písmo atd, takže se stalo naprosto nepřehledným a vůbec si nevím rady, co s tím dál!!! Minulý týden se mi už nepodařilo poznámky ani uložit, protože se mi to celé několikrát zablokovalo. Proto se chci zeptat, zda jsou poznámky v portfoliu nezbytné k zápočtu nebo zda by eventuálně stačilo ukázat přehlednější poznámky z tiskárny....

muj obr
Re: Kapacita porfolia
autor Tamara Váňová - Pondělí, 13. prosinec 2004, 11.13
 
Určitě stačí. Nebudeme to přehánět. Pokud to z technických důvodů nejde přesně tak, jak jsem si představovala, pak to prostě nebude.
Obrázek: Hana Čepčářová
čeština
autor Hana Čepčářová - Čtvrtek, 16. prosinec 2004, 10.27
 
Nevím, jestli se to stalo i někomu jinému, ale v kurzu Word Builder mi přestala fungovat čeština. Resp. když píšu s diakritikou, objevuje se to normálně, ale veškerý text v portfoliu, co jsem tam uložila předtím, vypadá hrozně a dopadl stejně taky jakýkoli jiný text, např. "Pøi samostudiu je dùležité vìdìt, co chci udìlat, kolik tomu chci/mohu vìnovat èasu a porovnat si to pak se skuteèností." Asi to nějak souvisí s překladem názvů odkazů z češtiny do angličtiny, ale v  základním kurzu mi to funguje normálně...
muj obr
Re: čeština
autor Tamara Váňová - Čtvrtek, 16. prosinec 2004, 13.14
 
Díky za upozornění. Vrátila jsem tam češtinu, takže už by mělo být kódování v pořádku.
Obrázek: Václav Návrat
Tutoravane drily
autor Václav Návrat - Sobota, 18. prosinec 2004, 14.39
 
No nevim jak ostatni, ale me uplne odrazujou tutoravane drily. System ma par moznosti spravnych odpovedi, do kterych, kdyz se presne netrefim, tak mi to hned napise chybu. Jedna se mi napriklad o to, ze v prekladu nepisu za koncem vety tecku a veta uz podle systemu neni dobre. Nebo me dokonce prekvapilo, kdyz jsem mel jednu vetu spatne, protoze ve spravnych moznostech nebyla volba "that is", ale jen "that's". Proste na preklad celych vet se to nehodi. Mnohem rozumnejsi by byla moznost doplnovat jen jednotliva slova do vety.

A taky jak jsou domaci ukoly...moc mi neni jasne, jak ma byt ta odevzdavana "page" dlouha.

A jeste neco :) Ma nejaky vliv na ukonceni predmetu to, jak uspesny jsem v tech propadakovych tutoravanych drilech?
muj obr
Tak je proste nedelejte!
autor Tamara Váňová - Pondělí, 20. prosinec 2004, 19.01
 

Jak si jiste vzpominate z prezencniho seminare, upozornovala jsem, ze vyznam tutorovanych drilu nespociva v tom, ze se okamzite trefite do spravne odpovedi. I v te nejslabsi pokrocilosti lze casto jednu vetu rict nekolika zpusoby a ucitele predem nejsou schopni (teda mozna ze jsou, ale ja nejsem) odhadnout vsechny spravne moznosti. Vyznam tutorovanych drilu spociva v tom, ze se nad svou vetou zamyslite a porovnate ji s vetou vzorovou. Pokud se priklonite k nazoru, ze i Vase odpoved je spravna, nebo treba sve chybe nerozumite, zaslete ji uciteli a pripadne doplnite o nejaky ten dotaz, ale neni nutno. Tato polozka je nejprve zpracovana e-tutory, studenty PdF, kteri navstevuji kurz ETET a uci se učit v e-learningovem systemu. Navrhnou ji budto jako spravnou nebo jako chybnou a odpovi na pripadne dotazy. Takto vypracovane odpovedi se pak radi do fronty a ja je kontroluji a teprve potom posilam studentum, a to jak tutorum tak tem, kdo zaslali puvodni dotaz. Tim se nám databaze rozrusta a zkvalitnuje, protoze tam jednak pribyvaji spravne odpovedi a navic se tam u modelovych chyb ukládají vysvetleni. Uci se na tom studenti ONLINE_A, studenti ETETu i ja.

Cviceni na doplnovani jen jednoho slova je na Moodlinku nalepenych pres hyperlinky spousta. Ja je za idealni pro vyuku jazyka nepovazuji,protoze i ta tecka na konci vety muze byt z jisteho uhlu pomerne dulezita vec. Neucime se jazyk pro psani SMS, ale plnych textu. Nicmene, jak porad dokola opakuji ve forech a zduraznovala jsem to i na prezencnim seminari, cely tento kurz je jeden velky experiment, na nemz se podilite jednak svou praci (a co se naucite, to vam nikdo nevezme) a jednak hodnocenim, ktere povede ke zkvalitneni celeho tohoto monstrozniho experimentu. Dotazniky uz smolim a dostanete je mailem jeste ted v prosinci, abyste se nad nimi mohli v klidu zamyslet a opravdu anonymne je odevzdat pred pisemnym testem. Uz ted, pokud vam tutorovane drily nevyhovuji, tak je proste nedelejte. Kazdy ma moznost najit si vlastni zpusob vyuky, ktery mu nejvic vyhovuje a zadne pocty bodu nehraji roli, jedine snad v tom, abyste mi do dotazniku napsali, zda vas treba jejich pocitani motivuje ci naopak demotivuje, zda vam nevadi a tak vubec.

Mam pocit, ze u domacich ukolu je vzdycky napsano, jak maji byt dlouhe na pocet slov. Pokud jsem to nekde zapomnela, pak norma je 200 – 250 slov.

PS. Jinak si ale myslim, ze tato konverzace v zadnem pripade nepatri na prvni stranku Moodlinky, ale do predmetoveho fora ONLINE_A na ISu. Ja vim, ze jste velky kurz, ale je zde krome vas dalsich 7000 studentu, ktere to vubec nezajima... Diky.

Obrázek: Václav Návrat
Re: Tak je proste nedelejte!
autor Václav Návrat - Neděle, 26. prosinec 2004, 22.09
 
A joo, ja si nejak neuvedomil, ze se tady mood-link-a nepouziva jen na anglictinu. Tak to se teda moc omlouvam.
Obrázek: Eva Konečná
Chyba při vkládání souborů
autor Eva Konečná - Pondělí, 31. leden 2005, 11.46
 

Při odevzdávání souboru do projektu bakalářské práce hlásí server chybu DNS.

http://moodlinka.ics.muni.cz/mod/assignment/view.php?id=3878

Obrázek: Jiří Golembiovský
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Jiří Golembiovský - Čtvrtek, 17. únor 2005, 10.44
 
There is problem with apostrophes in test. I using browser Firefox 1.0 on WindowsXP. This problem apears every time.

My answer was "didn't have to" and result is:

Obrázek: Jiří Golembiovský
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Jiří Golembiovský - Čtvrtek, 17. únor 2005, 10.53
 
Another problem in tests. Moodlinka changed my answer.
My answer was "can" and result is:
muj obr
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Tamara Váňová - Čtvrtek, 17. únor 2005, 13.32
 
Prosim o upresneni, o kterem z kurzu ONLINE_A mluvite. Diky.
Obrázek: Jiří Golembiovský
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Jiří Golembiovský - Čtvrtek, 17. únor 2005, 14.49
 
Mulivim o kurzu PIE nektere cviceni z posledni lekce.
Obrázek: Simona Šebestová
Opravovani cviceni: e-tutoring
autor Simona Šebestová - Čtvrtek, 17. únor 2005, 14.00
 

Tak jsem zasedla, ze neco opravim. Slecna X tam mela nekolik dotazu, dve odpovedi jsem oznacila a odeslala jako spravne a najednou se mi ztratily i vsechny ostatni. Proste se odeslaly mnou oznacene, ALE I neoznacene odpovedi. Kde je chyba? 

Obrázek: Admin Local
Re: Opravovani cviceni: e-tutoring
autor Admin Local - Čtvrtek, 17. únor 2005, 15.30
 
Nejspíš tam zároveň seděl a řešil dotazy i někdo jiný.
Obrázek: Ondřej Veselý
zaslat dotaz tutorovi k nespravne odpovedi v drilu
autor Ondřej Veselý - Neděle, 27. únor 2005, 11.35
 
Když kliknu na příslušné tlačítko abych se mohl zeptat tutora na svoji chybu, dostanu odpoved od systemu "Chyba ve výběru položky" a tutorovi se nic neposle. :( Co s tim?
Obrázek: Ondřej Veselý
Re: zaslat dotaz tutorovi k nespravne odpovedi v drilu
autor Ondřej Veselý - Neděle, 27. únor 2005, 13.13
 
Jéé, nevšiml jsem si těch checkboxů vlevo... už mi to jde :)
muj obr
Re: zaslat dotaz tutorovi k nespravne odpovedi v drilu
autor Tamara Váňová - Neděle, 27. únor 2005, 22.05
 
zubit se, no jo, hlavne, ze Zakladem eLearningu je pozorne cteni!
Obrázek: Jaroslav Šeděnka
Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
autor Jaroslav Šeděnka - Pondělí, 28. únor 2005, 14.30
 
Když se zapíšu do World Builderu, kódová stránka v hlavičce se změní na ISO-8859-1 (v souvislosti se změnou defaultního jazyka), ale některé části obsahu trvale zůstávají v WIN-1250.

Škaredým hackem by mohlo být nastavení defaultí codepage přímo v Apachi, jinak asi budou k opravě potřeba zásahy do zdrojáků...
muj obr
Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
autor Tamara Váňová - Pondělí, 28. únor 2005, 18.01
 

Diky za upozorneni, promluvim o tom se spravcovou. Taky me to nesmirne obtezuje neustale prepinat kodovani v prohlizeci a nadavam pri tom jak namornik. Je to neco, k cemu doslo pri poslednim uprgadu, predtim byla pohoda.

Ten Vas druhy dnesni prispevek jsem smazala, protoze opravdu neni dobre, aby studenti videli predem, co je ceka, i kdyz to jsou jen dve nebo tri polozky a i kdyz jim na vysledku vubec vlastne nezalezi. Ale studenti jsou uz takovi... Ale zkopirovala jsem si ho a budu se mu venovat.

Obrázek: Jaroslav Šeděnka
Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
autor Jaroslav Šeděnka - Úterý, 1. březen 2005, 13.19
 
Omlouvam se, tohle jsem si neuvedomil - ale pokud nekdo chce podvadet, stejne si vedle  sebe muze polozit Murphyho a ma to o dost jednodussi :-)
muj obr
Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
autor Tamara Váňová - Úterý, 1. březen 2005, 18.41
 
To za 30 minut nestihne. mrknout
Obrázek: Admin Local
Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
autor Admin Local - Úterý, 1. březen 2005, 19.16
 
Bylo to špatnou volbou jazyka v nastavení kurzu...
Obrázek: Jaroslav Šeděnka
Match cviceni
autor Jaroslav Šeděnka - Úterý, 1. březen 2005, 13.18
 
U Match cviceni by bylo prijemne (jako treba moznost v nastaveni nebo per cviceni), kdyby jiz zvolene odpovedi zmizely z tech ostatnich "selectu" - tj. u posledniho policka by zbyla jenom ta spravna moznost (pokud to zrovna potrebuju).
muj obr
Re: Match cviceni
autor Tamara Váňová - Úterý, 1. březen 2005, 18.39
 
S tímto problémem se asi budete muset obrátit na tvůrce tohoto typu cvičení na Moodle.org nebo naprogramovat vlastní modul cvičení Match. Naše politika je takováto: do originálních modulů nezasahujeme, protože pak by každý upgrade vyžadoval spoustu manuální práce. Takže raději vytváříme celý nový modul se vším všudy.
Obrázek: Jaroslav Šeděnka
Re: Match cviceni
autor Jaroslav Šeděnka - Úterý, 1. březen 2005, 20.16
 
po uprave modulu je prece vzdycky mozne ho commitnout vyse do vyvojoveho stromu Moodlu, ne? ale uvedomuju si slozitost mnou pozadovane upravy, takze z toho asi nic nebude.
Obrázek: Admin Local
Re: Match cviceni
autor Admin Local - Středa, 2. březen 2005, 08.39
 

Správu a programování standardních modulů Moodlu dělají jenom jejich tvůrci případně dědici. Takže se o vývojovém stromu nedá mluvit. Zaregistrujte se na http://moodle.org a navštivte kurz Using Moodle. Každý modul tam má své vlastní fórum, kde můžete také své nápady nahodit a ještě si procvičíte angličtinu : )

Obrázek: Jaroslav Šeděnka
Nepresnosti u spravnych odpovedi v nekterych cvicni
autor Jaroslav Šeděnka - Úterý, 1. březen 2005, 13.22
 
Zajimalo by me, komu (a jestli) mam hlasit nepresnosti u spravnych odpovedi - omlouvam se, ale zase uvedu priklad.

Pokud je v jedne vete napsane, ze je mala az zadna sance, ze to koraly preziji, a pak mi Moodlinka vnucuje, ze to koraly nepreziji, tak si nemuzu pomoct ale pripada mi to jako prilisny pesimismus :-)
muj obr
Toto fórum slouží k tecnickým vychytávkám celého LMS nikoli k jednotlivým kurzům
autor Tamara Váňová - Úterý, 1. březen 2005, 18.36
 
Určitě se na to mrknu, ale toto fórum není zrovna to správné k řešení poměrně specifických problémů jednoho kurzu. Na Moodlince je 8 a půl tisíce studentů a z nich angličtinu online studuje necelá pětistovka, takže naše problémy s texty je asi ani tak moc nezajímají. Takže pokud Vám to nevadí, přeneseme tuto diskusi do kurzu, otevřu k tomu v nultém topiku fórum a můžeme tam, případně i anglicky, diskutovat. Souhlas?
Obrázek: Jaroslav Šeděnka
Re: Toto fórum slouží k tecnickým vychytávkám celého LMS nikoli k jednotlivým kurzům
autor Jaroslav Šeděnka - Úterý, 1. březen 2005, 20.15
 
Diky - vzdyt i prvni veta v mem prispevku byla, ze nevim kam tohle psat.
Obrázek: Pavel Kozárek
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Pavel Kozárek - Úterý, 1. březen 2005, 14.14
 
Jde nejak odhlasit odebirani vsech prispevku mailem?

Dekuji
Obrázek: Admin Local
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Admin Local - Úterý, 1. březen 2005, 16.28
 
V nastavení profilu, položka Automatické odebírání příspěvků emailem.
Obrázek: Ivana Kolářová
Problém - studenti se po vyřešení testu nemohou dostat ke správným odpovědím
autor Ivana Kolářová - Pátek, 11. březen 2005, 18.35
 

Dobrý den,

studenti mě upozornili, že se v mých testech z kurzu "Současný český jazyk IV B - tvoření slov - KOMBINOVANÉ STUDIUM" nemohou po vyřešení testu dostat ke správnému řešení, ačkoliv já jsem u každého z testů zadala požadavek, aby se správná odpověď v hodnocení zobrazovala a aby bylo možné si test prohlédnout.

(Doporučovala jsem jim, aby si nechali "Zobrazit hotové testy" a pak "podrobnou statistiku" - mají oni jako studenti kurzu možnost dostat se k těmto údajům?)

Děkuji za radu.

Ivana Kolářová, katedra českého jazyka

muj obr
Re: Problém - studenti se po vyřešení testu nemohou dostat ke správným odpovědím
autor Tamara Váňová - Neděle, 13. březen 2005, 07.59
 
Problém je v tom, že jste jim nenastavila Ukázat hodnocení po odpovědi?: ANO (viz nápověda otazník ve žlutém kolečku). Studenti se na statistiku v žádném případě nedostanou, to by museli mít práva učitele. Ale Vy se můžete na své testy podívat očima studenta a zjistit, jak se jim zobrazují, případně jaké jsou problémy. Přihlašte se jako virtuální student: student1/student1 a testy si projděte. První dva jsem Vám změnila, takže už se u nich správné odpovědi zobrazují.
Obrázek: Vít Kalvoda
Paměť Moodlinky
autor Vít Kalvoda - Úterý, 15. březen 2005, 22.14
 
Co kdyby Moodlinka mela lepsi pamet, aby do ni ucitele mohli vkladat soubory vetsi nez 800 kB?
muj obr
Re: Paměť Moodlinky
autor Tamara Váňová - Středa, 16. březen 2005, 08.41
 
Abych řekla pravdu, nepočítáme s tím.
To máte tak: to, co tam učitel uloží, to si pak musí také student stáhnout. Nesmíte zapomínat na to, že studenti PdF (především ti kombinovaní) pravděpodobně nemají nejrychlejší připojení, takže učitel by se měl při velikosti ukládaných souborů omezovat (nebo řídit) tím, co si student může pohodlně stáhnout.
Pokud ale vyučující nemůže jinak a bez uložení velkého souboru se prostě neobejde (nám na anglistice se to stává se soubory MP3, používáme tento postup: velký soubor ukládáme do ISu do Studijních materiálů a odkaz na něj necháme studentovi v příslušné lekci, kapitole či týdnu kurzu v Moodlince.
Naší snahou je v maximální míře využívat veškerý servis, který IS nabízí. If you can't beat them, join them (and lead them gently your direction).

Obrázek: Vít Kalvoda
Re: Paměť Moodlinky
autor Vít Kalvoda - Pátek, 18. březen 2005, 10.15
 
usmívat se
Obrázek: Admin Local
Re: Paměť Moodlinky
autor Admin Local - Středa, 23. březen 2005, 12.20
 
Ale je pravda, že limit 500 KB nebyl tak docela chtěný a na mudlince byly nastaveny 2MB. Problém byl na serveru a už není. Takže pokud lokálně nezmění nastavení limitu v kurzu učitel, lze uploadovat soubory do velikosti 2MB.
Obrázek: Jakub Bednář
Re: Větší i menší ... neexistujici server
autor Jakub Bednář - Čtvrtek, 24. březen 2005, 22.23
 
v rozcvicce mate odkazy na server http://doug-j.org . Tento server je nedostupny (nevim jestli trvale nebo jenom maji nejaky vypadek).Jestli je travale nedostupny tak by to asi chtelo ty odkazy odstranit.
Obrázek: Admin Local
Re: Větší i menší ... neexistujici server
autor Admin Local - Pátek, 25. březen 2005, 09.37
 
Připomínky týkající se jednotlivých kurzů pište prosím do předmětových fór nebo učitelům. Toto fórum je určeno pro připomínky k systému, serveru, modulům apod. Díky.
Obrázek: Jakub Bednář
Re: Větší i menší ... neexistujici server
autor Jakub Bednář - Neděle, 27. březen 2005, 18.47
 
Omlouvam se, za zpatne smerovanou pripominku.
Mam jiny problem. Pokud si necham napr. v "Procvicovani lekce 1" vygenerovat otazky, tak mi system napise, ze zadne otazky nebyly vybrany. Samozrejme jsem mel vybrany napr. preklad.

Predem diky za odpoved
Obrázek: Admin Local
Re: Větší i menší ... neexistujici server
autor Admin Local - Pondělí, 28. březen 2005, 22.04
 
Problem by uz mel byt vyresen. Doslo zrejme k nejake chybe a od prosince jste mel vygenerovanych kolem triceti prazdnych domacich ukolu, ktere zrejme cviceni blokovaly. Takze ted uz hura do toho : )
Obrázek: Ivana Kolářová
Testy - typ "Standard" - "Přiřazování" - v hodnocení se nezobrazuje, které odpovědi byly správné, a které chybné
autor Ivana Kolářová - Čtvrtek, 31. březen 2005, 13.09
 

Dobrý den,

posluchačky a posluchači kombinovaného studia mě upozornili na problém, který se mi potvrdil, když jsem si testy zkusila vyřešit jako "student1".

Jde o předmět Současný český jazyk IV B - tvoření slov - KOMBINOVANÉ STUDIUM, "tematické okénko" 1 - Základy tvoření slov v češtině, první test (Slova motivovaná a nemotivovaná) a poslední test (Vyberte, kterým z nabízených formantů jsou následující slova utvořena (vždy je pouze jeden)).

Jde o testy Standard - Přiřazování. Když posluchačka/posluchač test vyřeší a zobrazí se mu vyřešený test, je v něm několik odpovědí v "zeleném rámečku" - jde ovšem o odpovědi nikoliv chybné, ale správné, ale NEJSOU TO JEDINÉ SPRÁVNÉ ODPOVĚDI. Studentům ani mně není zřejmé, jak lze skutečně poznat, v čem udělali chybu, a co ty zelené rámečky signalizují.

Děkuji za radu.

Ivana Kolářová, katedra českého jazyka (kolarova@jumbo.ped.muni.cz)

Obrázek: Admin Local
Re: Testy - typ "Standard" - "Přiřazování" - v hodnocení se nezobrazuje, které odpovědi byly správné, a které chybné
autor Admin Local - Čtvrtek, 31. březen 2005, 14.29
 

Problém bude v tom, že máte v přiřazování větší množství stejných odpovědí. Pro člověka jsou všechny odpovědi s textem 'motivované' nebo 'nemotivované' stejné, ale ne pro počítač. Vzhledem k počtu kombinací je velká pravděpodobnost, že student na tento test neodpoví správně.

Pro tento typ úlohy, kdy má student za úkol rozdělit položky podle určité vlastnosti do dvou kategorií, bych doporučila Úlohu s výběrem odpovědi s více možnými odpověďmi. Název úlohy by byl 'Vyberte slova, která patří do kategorie xy'.

Podle označených správných možností a nadefinovaných reakcí učitele u každé odpovědi pozná student po odevzdání testu, kde udělal chybu.

Obrázek: Jana Březinová
Odstraneni nezadanych kurzu
autor Jana Březinová - Úterý, 31. květen 2005, 15.24
 

Dobry den,

chtela bych Vas poprosit o radu, jak si muzu odstranit kurz, ktery uz nechci pouzivat, kdyz tam nemam polozku: Vyskrtnout z ...

Dekuji, Jana B.

Obrázek: Admin Local
Re: Odstraneni nezadanych kurzu
autor Admin Local - Úterý, 31. květen 2005, 16.56
 

Dobrý den,

odtranit kurz může pouze administrátor systému. Můžeme vytvořit kategorii "Na vyhození", kam bude možné nechtěné kurzy přesunout a po skončení semestru je hromadně odstranit.

Obrázek: Jana Březinová
Re: Odstraneni nezadanych kurzu
autor Jana Březinová - Úterý, 31. květen 2005, 22.09
 
To by bylo moc fajn. Po roce tam mam dost kurzu a je neprijemne je hledat mezi temi ktere uz jsou neaktualni.
muj obr
Jano, ze ktereho konkretniho kurzu se nemuzete vyskrtnout?
autor Tamara Váňová - Středa, 1. červen 2005, 17.57
 

Pokud jste v kurzu jako teacher nebo tutor, mozna by Vam slo alespon ho sklopit (v nastaveni zadat, aby byl studentum nedostupny), aby Vas nerusil, a vyhledove ho odvezt do jiz vznikle kategorie "Smeti, urceno k likvidaci"

Obrázek: Jana Březinová
Re: Jano, ze ktereho konkretniho kurzu se nemuzete vyskrtnout?
autor Jana Březinová - Pátek, 3. červen 2005, 10.53
 

Jde o kurz v AJ-Lexikologie, a muj kurz vytvoreny v ETETU- Jana Brezinova. Pod nim mam jeste jeden kurz v sede barve- Pokus.

Obrázek: Klára Okurková
Zobrazit všechny kurzy
autor Klára Okurková - Neděle, 10. prosinec 2006, 22.24
 
V žádné kategorii se mi nezobrazují žádné kurzy. Ale když jdu přes odkazy n kurzy, do nichž už jsem přihlášená, vše funguje.
Obrázek: Pavel Krejčí
Re: Zobrazit všechny kurzy
autor Pavel Krejčí - Pondělí, 11. prosinec 2006, 09.51
 

Děkuji za upozornění, teď už je to v pořádku.

Pokud dojde k tomu, že přestane fungovat něco, co dříve fungovalo, dejte nám prosím vědět co nejdříve. Když napíšete kdy to či ono naposledy fungovalo, a od kdy to fungovat přestalo, tím lépe.

Obrázek: Honza Hapala
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Honza Hapala - Pondělí, 11. červen 2007, 10.14
 
Dobrý den,

rád bych se zeptal, kde najdu přehled získaných bodů. Konkrétně u AJ jsem se proklikal sem: mood-link-a >> Online_A >> Známky. A tam je nějaké číslo s dvěma desetinnými místy. Je to ono? Proč to není přirozené číslo?
Děkuji.
muj obr
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Tamara Váňová - Úterý, 12. červen 2007, 17.26
 

Dobrý den.

To jste se proklikal správně. Desetinná místa se tam objevila proto, že některé z testů, konkrétně se jednalo o listeningy, měly nastavený tzv. adaptivní režim, který Vám umožnil v rámci jednoho pokusu o splnění testu opakovaně odpovědět na stejnou otázku. Například pokud byla Vaše odpověď označena za nesprávnou, mohl jste ihned zkusit odpovědět znovu. Bodový zisk se Vám ale po každém nesprávném pokusu snížil o určitou penalizaci.

Dalším důvodem, proč vylezla desetinná místa, je skutečnost, že některé testy měly výsledky v procentech: např. 28 správně zodpovězených z 35 položek celkem. Výsledkem pak bylo desetinné číslo.

Obrázek: Honza Hapala
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
autor Honza Hapala - Středa, 13. červen 2007, 10.23
 
Děkuji za odpověď.