CÍLEM kurzu je:

- rozvoj čtenářské gramotnosti a návaznost na jejich čtenářské zkušenosti (osobní, pedagogické i rodičovské). Oslovujeme tedy studenty jako čtenáře, (budoucí) učitele a (potenciální) rodiče;

- rozvoj klíčových dovedností studentů (kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, sociální a personální, občanské) a dalších dovedností pro 21. století (např. digitální gramotnost).

- oslovit důležitá osobní i společenská témata prostřednictvím četby;

- modelovat moderní výukové metody a přístupy (projektová výuka, zážitkové učení aj);

- podporovat celoživotní vzdělávání prostřednictvím kultivace čtenářských návyků;

- uchopit LDM jako nástroj mezigeneračního, občanského a transnacionálního dialogu;

- uchopit LDM jako prostředek k rozvoji kreativity a představivosti;

- modelovat koncept sdíleného učení;

- implementovat teorii extenzivního volnočasového čtení dle S. Krashena.