Základní řečové dovednosti: poslech, mluvení, čtení a psaní. Výuka dovedností, práce s výukovým materiálem, vyučovací techniky, tvorba vlastních materiálů, úloha učitele a žáka, způsoby hodnocení učitelovy a žákovy práce. Zaměřeno na výuku žáků na prvém stupni základní školy. |
Výuka jednotlivých řečových dovedností. Úvod, rozdělení jazykových dovedností. Poslech a výuka poslechu. Mluvený projev a výuka mluveného projevu. Přesnost a plynulost projevu. Řízené a komunikativní aktivity. Kladení otázek, diskuse, problémová výuka, hraní rolí. Čtení a výuka čtení. Druhy čtení, typy textů a práce s nimi. Písemný projev a výuka písemného projevu. Řízený a volný psaný projev. Stylistická analýza a jiné metody. Práce s chybou. Úskalí při výuce a možnosti řešení. Archivování materiálů. Vytváření, obohacování a klasifikace vlastního archívu.
|
Seznam odborné literatury (obsahuje základ předmětu) |
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. London : Longman, 1991. 296 s. Longman handbooks for language teachers. ISBN 0-582-04656-4 UR, P. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge : Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-44994-4. UR, P. Teaching, listening, comprehension. Cambridge : Cambridge University Press, 1984. ISBN 0-521-28781-2.
|
- Učitel: Tamara Váňová