Základní řečové dovednosti: poslech, mluvení, čtení a psaní. Výuka dovedností, práce s výukovým materiálem, vyučovací techniky, tvorba vlastních materiálů, úloha učitele a žáka, způsoby hodnocení učitelovy a žákovy práce. Zaměřeno na výuku žáků na prvém stupni základní školy.

Výuka jednotlivých řečových dovedností. Úvod, rozdělení jazykových dovedností. Poslech a výuka poslechu. Mluvený projev a výuka mluveného projevu. Přesnost a plynulost projevu. Řízené a komunikativní aktivity. Kladení otázek, diskuse, problémová výuka, hraní rolí. Čtení a výuka čtení. Druhy čtení, typy textů a práce s nimi. Písemný projev a výuka písemného projevu. Řízený a volný psaný projev. Stylistická analýza a jiné metody. Práce s chybou. Úskalí při výuce a možnosti řešení. Archivování materiálů. Vytváření, obohacování a klasifikace vlastního archívu.

 

 

 

 

Seznam odborné literatury (obsahuje základ předmětu)

HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. London : Longman, 1991. 296 s. Longman handbooks for language teachers. ISBN 0-582-04656-4

UR, P. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge : Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-44994-4.

UR, P. Teaching, listening, comprehension. Cambridge : Cambridge University Press, 1984.  ISBN 0-521-28781-2.
DOFF, A. Teach English : a training course for teachers : teacher's workbook. Cambridge : Cambridge University Press, 1988. ISBN 0-521-34863-3.
WALLACE, M. J. Study skills in English. Cambridge : Cambridge University Press, 1980. ISBN 0-521-22110-2.