Kurz je určen studentům Učitelství pro mateřské školy jako on-line didaktická a metodická opora předmětu XHV05 Klavírní praktikum.

Cílem předmětu je upevnit dosavadní hráčské dovednosti studentů při doprovodu písní vhodných pro hudební činnosti v mateřské škole, rozšířit jejich písňový repertoár a seznámit se se základy písňové transpozice. Studenti se dále zdokonalí ve hře přednesových skladeb.


Kurz je určen studentům Učitelství pro mateřské školy jako on-line didaktická a metodická opora předmětu XHV04 Stylizace klavírního doprovodu.

Cílem předmětu je upevnit dosavadní hráčské dovednosti studentů při doprovodu písní vhodných pro hudební činnosti v mateřské škole a také rozšířit jejich písňový repertoár s ohledem na různá témata, nálady či roční období, včetně využití písní pro hudebně-pohybové aktivity, didaktické hry apod.

Kurz je určen studentům oboru Učitelství pro mateřské školy jako on-line didaktická a metodická podpora pro předmět XHV02 Základy hry na klavír a Hlasová výchova.

Hra na nástroj: Cílem předmětu je rozvíjet elementární dovednosti studentů ve hře na klavír. Studenti budou schopní vytvářet předehry a dohry u~lidových a umělých písní opatřených akordovými značkami, interpretovat drobné klavírní skladby vhodné k poslechovým a hudebně-pohybovým činnostem v MŠ.

Hlasová výchova: Cílem hlasové výchovy je vybudovat systém dovedností a návyků v pěvecké technice a dát studentům metodické základy pro pedagogickou práci s hlasem dětí. Součástí semináře je poučení o hygieně mluvního i zpěvního hlasu – zdravý a kvalitní hlasový projev je důležitým vkladem do budoucího povolání každého učitele.

Cílem kurzu Za poznáním hudby a hudebního života některých oblastí Čech a Moravy je motivovat učitele k aktivnímu pojetí hudebního vzdělávání v širších souvislostech. Kurz je uspořádaný jako putování po určité oblasti, záměrem je seznámení s místy, kde se narodili a žili hudební skladatelé, hudební pedagogové a další významné osobnosti daného regionu. Obsahuje i informace o hudebním životě a historických zajímavostech dané oblasti.

Projekt je rozdělený do 6-ti lekcí, každá je koncipovaná samostatně. Jednotlivé lekce obsahují:

  • text (informace k dané oblasti, se kterými by měl učitel v průběhu vycházky, exkurze či výletu žáky seznámit)
  • prezentaci
  • pracovní list pro žáka (obsahuje otázky a úkoly související s navštívenými místy)

 

Hra na keyboard, zvládnutí základních funkcí nástroje.