Cíle předmětu
Cílem předmětu je u studujících vzbudit ekologické myšlení a myšlení trvale udržitelného rozvoje. Znalosti studujícím pomohou vytvářet základní kladné postoje k ochraně a tvorbě životního prostředí, pochopit úlohu jednotlivce v globálním působení na životní prostředí a těmito postoji ovlivňovat ostatní, zejména děti a mládež. Cílem předmětu je rozšířit jejich přehled o aktuálních problémech a přispět k pochopení, jak stav životního prostředí ovlivňuje lidské zdraví a jak současný životní styl ovlivňuje životní prostředí. Studenti se seznámí s jednotlivými faktory prostředí, které působí na náš organismus a dokáží, na základě těchto informací a znalostí, zvolit jednotlivá preventivní opatření proti vzniku mnohých typů onemocnění. Předmět si dále klade za cíl poskytnout praktické náměty a inspirace pro výuku, umožnit studentům prezentaci vlastních názorů a osobitých pedagogických přístupů. Získané znalosti uplatní i při vytváření optimálních podmínek pro práci ve škole.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu studující: chápe význam environmentálního vzdělávání;
prezentuje vlastní názor a efektivně argumentuje;
definuje aktuální globální problémy životního prostředí;
identifikuje jejich příčiny a navrhuje možnosti řešení;
chápe význam a postavení ekologické výchovy ve výuce na ZŠ;
reviduje svůj hodnotový žebříček;
aplikuje získané vědomosti a dovednosti v praktickém životě;
interpretuje základní vědomosti o problematice jednotlivých faktorů životního prostředí a jejich pozitivním i negativním působení na zdraví jednotlivce i populace;
navrhne konkrétní preventivní opatření vyplívající z jednotlivých faktorů prostředí;
posoudí vliv člověka na životní prostředí a minimalizovat negativní dopad lidské činnosti.