

Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
To by byla velice pěkná funkce. Pokud máte čas a chuť podílet se na vylepšování systému Moodle, navštivte stránky http://moodle.org, bez jakýchkoliv závazků se registrujte nebo se přihlašte jako host a své nápady pište do fór k tomu určených - každý modul má své fórum v kurzu Using Moodle.
To se netýká připomínek a návrhů k modulu procvičování ten reklamujte tady, tam o něm nemají tušení :-}
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Díky, že se snažíte navrhovat změny, které by vedly k tomu, aby Moodlinka byla intuitivnější. Jsou však věci, které patří k výbavě původního LMS a pokud je budeme měnit, naběhneme si tím, že při každém upgradu budeme muset řadu věcí měnit a opravovat. Dále existují naše vlastní moduly, kterými se tento LMS snažíme po pedagogické stránce zkvalitnit. V nich samozřejmě přivítáme každý návrh, kterým se Moodlinka posune k větší přívětivosti.
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Když píšu v portfoliu, tak se mi dole pod tím oknem hromadí html cesta - to "span.nim". To by mi samozřejmě vůbec nevadilo, až na to, že se to nezalamuje, a tak když někdy v portfoliu někam kliknu, celé to okno se mi posune doprava, takže si ho musím lištou posouvat zase zpět na střed. Kdyby s tím šlo něco udělat, uvítala bych to, protože to občas vážně dost ruší.
Dalsi vyhytavka by byla, kdyby v testech "Match ..." mizely uz vybrane odpovedi z nabidky.
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Jak si jiste vzpominate z prezencniho seminare, upozornovala jsem, ze vyznam tutorovanych drilu nespociva v tom, ze se okamzite trefite do spravne odpovedi. I v te nejslabsi pokrocilosti lze casto jednu vetu rict nekolika zpusoby a ucitele predem nejsou schopni (teda mozna ze jsou, ale ja nejsem) odhadnout vsechny spravne moznosti. Vyznam tutorovanych drilu spociva v tom, ze se nad svou vetou zamyslite a porovnate ji s vetou vzorovou. Pokud se priklonite k nazoru, ze i Vase odpoved je spravna, nebo treba sve chybe nerozumite, zaslete ji uciteli a pripadne doplnite o nejaky ten dotaz, ale neni nutno. Tato polozka je nejprve zpracovana e-tutory, studenty PdF, kteri navstevuji kurz ETET a uci se učit v e-learningovem systemu. Navrhnou ji budto jako spravnou nebo jako chybnou a odpovi na pripadne dotazy. Takto vypracovane odpovedi se pak radi do fronty a ja je kontroluji a teprve potom posilam studentum, a to jak tutorum tak tem, kdo zaslali puvodni dotaz. Tim se nám databaze rozrusta a zkvalitnuje, protoze tam jednak pribyvaji spravne odpovedi a navic se tam u modelovych chyb ukládají vysvetleni. Uci se na tom studenti ONLINE_A, studenti ETETu i ja.
Cviceni na doplnovani jen jednoho slova je na Moodlinku nalepenych pres hyperlinky spousta. Ja je za idealni pro vyuku jazyka nepovazuji,protoze i ta tecka na konci vety muze byt z jisteho uhlu pomerne dulezita vec. Neucime se jazyk pro psani SMS, ale plnych textu. Nicmene, jak porad dokola opakuji ve forech a zduraznovala jsem to i na prezencnim seminari, cely tento kurz je jeden velky experiment, na nemz se podilite jednak svou praci (a co se naucite, to vam nikdo nevezme) a jednak hodnocenim, ktere povede ke zkvalitneni celeho tohoto monstrozniho experimentu. Dotazniky uz smolim a dostanete je mailem jeste ted v prosinci, abyste se nad nimi mohli v klidu zamyslet a opravdu anonymne je odevzdat pred pisemnym testem. Uz ted, pokud vam tutorovane drily nevyhovuji, tak je proste nedelejte. Kazdy ma moznost najit si vlastni zpusob vyuky, ktery mu nejvic vyhovuje a zadne pocty bodu nehraji roli, jedine snad v tom, abyste mi do dotazniku napsali, zda vas treba jejich pocitani motivuje ci naopak demotivuje, zda vam nevadi a tak vubec.
Mam pocit, ze u domacich ukolu je vzdycky napsano, jak maji byt dlouhe na pocet slov. Pokud jsem to nekde zapomnela, pak norma je 200 – 250 slov.
PS. Jinak si ale myslim, ze tato konverzace v zadnem pripade nepatri na prvni stranku Moodlinky, ale do predmetoveho fora ONLINE_A na ISu. Ja vim, ze jste velky kurz, ale je zde krome vas dalsich 7000 studentu, ktere to vubec nezajima... Diky.
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tak jsem zasedla, ze neco opravim. Slecna X tam mela nekolik dotazu, dve odpovedi jsem oznacila a odeslala jako spravne a najednou se mi ztratily i vsechny ostatni. Proste se odeslaly mnou oznacene, ALE I neoznacene odpovedi. Kde je chyba?
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Re: zaslat dotaz tutorovi k nespravne odpovedi v drilu

Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
Diky za upozorneni, promluvim o tom se spravcovou. Taky me to nesmirne obtezuje neustale prepinat kodovani v prohlizeci a nadavam pri tom jak namornik. Je to neco, k cemu doslo pri poslednim uprgadu, predtim byla pohoda.
Ten Vas druhy dnesni prispevek jsem smazala, protoze opravdu neni dobre, aby studenti videli predem, co je ceka, i kdyz to jsou jen dve nebo tri polozky a i kdyz jim na vysledku vubec vlastne nezalezi. Ale studenti jsou uz takovi... Ale zkopirovala jsem si ho a budu se mu venovat.
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB

Re: Špatná kódová stránka moodlinky po zapsání do WB
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Správu a programování standardních modulů Moodlu dělají jenom jejich tvůrci případně dědici. Takže se o vývojovém stromu nedá mluvit. Zaregistrujte se na http://moodle.org a navštivte kurz Using Moodle. Každý modul tam má své vlastní fórum, kde můžete také své nápady nahodit a ještě si procvičíte angličtinu : )
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Toto fórum slouží k tecnickým vychytávkám celého LMS nikoli k jednotlivým kurzům
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
Dekuji
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
Problém - studenti se po vyřešení testu nemohou dostat ke správným odpovědím
Dobrý den,
studenti mě upozornili, že se v mých testech z kurzu "Současný český jazyk IV B - tvoření slov - KOMBINOVANÉ STUDIUM" nemohou po vyřešení testu dostat ke správnému řešení, ačkoliv já jsem u každého z testů zadala požadavek, aby se správná odpověď v hodnocení zobrazovala a aby bylo možné si test prohlédnout.
(Doporučovala jsem jim, aby si nechali "Zobrazit hotové testy" a pak "podrobnou statistiku" - mají oni jako studenti kurzu možnost dostat se k těmto údajům?)
Děkuji za radu.
Ivana Kolářová, katedra českého jazyka
Re: Problém - studenti se po vyřešení testu nemohou dostat ke správným odpovědím
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
To máte tak: to, co tam učitel uloží, to si pak musí také student stáhnout. Nesmíte zapomínat na to, že studenti PdF (především ti kombinovaní) pravděpodobně nemají nejrychlejší připojení, takže učitel by se měl při velikosti ukládaných souborů omezovat (nebo řídit) tím, co si student může pohodlně stáhnout.
Pokud ale vyučující nemůže jinak a bez uložení velkého souboru se prostě neobejde (nám na anglistice se to stává se soubory MP3, používáme tento postup: velký soubor ukládáme do ISu do Studijních materiálů a odkaz na něj necháme studentovi v příslušné lekci, kapitole či týdnu kurzu v Moodlince.
Naší snahou je v maximální míře využívat veškerý servis, který IS nabízí. If you can't beat them, join them (and lead them gently your direction).
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Testy - typ "Standard" - "Přiřazování" - v hodnocení se nezobrazuje, které odpovědi byly správné, a které chybné
Dobrý den,
posluchačky a posluchači kombinovaného studia mě upozornili na problém, který se mi potvrdil, když jsem si testy zkusila vyřešit jako "student1".
Jde o předmět Současný český jazyk IV B - tvoření slov - KOMBINOVANÉ STUDIUM, "tematické okénko" 1 - Základy tvoření slov v češtině, první test (Slova motivovaná a nemotivovaná) a poslední test (Vyberte, kterým z nabízených formantů jsou následující slova utvořena (vždy je pouze jeden)).
Jde o testy Standard - Přiřazování. Když posluchačka/posluchač test vyřeší a zobrazí se mu vyřešený test, je v něm několik odpovědí v "zeleném rámečku" - jde ovšem o odpovědi nikoliv chybné, ale správné, ale NEJSOU TO JEDINÉ SPRÁVNÉ ODPOVĚDI. Studentům ani mně není zřejmé, jak lze skutečně poznat, v čem udělali chybu, a co ty zelené rámečky signalizují.
Děkuji za radu.
Ivana Kolářová, katedra českého jazyka (kolarova@jumbo.ped.muni.cz)
Re: Testy - typ "Standard" - "Přiřazování" - v hodnocení se nezobrazuje, které odpovědi byly správné, a které chybné
Problém bude v tom, že máte v přiřazování větší množství stejných odpovědí. Pro člověka jsou všechny odpovědi s textem 'motivované' nebo 'nemotivované' stejné, ale ne pro počítač. Vzhledem k počtu kombinací je velká pravděpodobnost, že student na tento test neodpoví správně.
Pro tento typ úlohy, kdy má student za úkol rozdělit položky podle určité vlastnosti do dvou kategorií, bych doporučila Úlohu s výběrem odpovědi s více možnými odpověďmi. Název úlohy by byl 'Vyberte slova, která patří do kategorie xy'.
Podle označených správných možností a nadefinovaných reakcí učitele u každé odpovědi pozná student po odevzdání testu, kde udělal chybu.
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Dobrý den,
odtranit kurz může pouze administrátor systému. Můžeme vytvořit kategorii "Na vyhození", kam bude možné nechtěné kurzy přesunout a po skončení semestru je hromadně odstranit.
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Jano, ze ktereho konkretniho kurzu se nemuzete vyskrtnout?
Pokud jste v kurzu jako teacher nebo tutor, mozna by Vam slo alespon ho sklopit (v nastaveni zadat, aby byl studentum nedostupny), aby Vas nerusil, a vyhledove ho odvezt do jiz vznikle kategorie "Smeti, urceno k likvidaci"
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Tento příspěvek ve fóru byl odstraněn
Děkuji za upozornění, teď už je to v pořádku.
Pokud dojde k tomu, že přestane fungovat něco, co dříve fungovalo, dejte nám prosím vědět co nejdříve. Když napíšete kdy to či ono naposledy fungovalo, a od kdy to fungovat přestalo, tím lépe.
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
rád bych se zeptal, kde najdu přehled získaných bodů. Konkrétně u AJ jsem se proklikal sem: mood-link-a >> Online_A >> Známky. A tam je nějaké číslo s dvěma desetinnými místy. Je to ono? Proč to není přirozené číslo?
Děkuji.
Re: Větší i menší problémy s Moodlinkou neboli tzv. vychytávky
Dobrý den.
To jste se proklikal správně. Desetinná místa se tam objevila proto, že některé z testů, konkrétně se jednalo o listeningy, měly nastavený tzv. adaptivní režim, který Vám umožnil v rámci jednoho pokusu o splnění testu opakovaně odpovědět na stejnou otázku. Například pokud byla Vaše odpověď označena za nesprávnou, mohl jste ihned zkusit odpovědět znovu. Bodový zisk se Vám ale po každém nesprávném pokusu snížil o určitou penalizaci.
Dalším důvodem, proč vylezla desetinná místa, je skutečnost, že některé testy měly výsledky v procentech: např. 28 správně zodpovězených z 35 položek celkem. Výsledkem pak bylo desetinné číslo.